Szkoła Podstawowa EuroSzkoła
pracuje zgodnie ze standardami i programami
wypracowanymi przez Instytut Dobrej Edukacji.

Aktualności

Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w Szkole Podstawowej EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPZ.06.09 Edukacja ogólna, zakres interwencji: 
Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).

Celem głównym projektu jest poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w szkołach:

  1. SZKOŁA PODSTAWOWA EUROSZKOŁA
  2. PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

Mieszczących się w Koszalinie, w województwie zachodniopomorskim. Objętych wsparciem zostanie 189 uczniów (z czego 130 dziewcząt) oraz 33 nauczycieli (z czego 27 kobiet) z dwóch szkół kształcenia ogólnego na terenie miasta Koszalin.

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

  1. Rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, poprzez prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających z matematyki, angielskiego zajęć rozwijających zainteresowania ze strzelectwa dla 16 grup po 6-8 os, warsztaty nauki umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz warsztatów z wykorzystaniem grywalizacji i zabawy dla 120 uczniów.
  2. Rozwój kompetencji społeczno-obywatelskich i przedsiębiorczych dla 96 uczniów przez prowadzenie warsztatów, szkoleń, zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK,
  3. Rozwój kompetencji cyfrowych wśród 45 uczniów i 20 nauczycieli.
  4. Wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego poprzez prowadzenie indywidualnych spotkań z uczniami, prowadzenie warsztatów kształtujących predyspozycje osobowościowo-społeczne oraz zakup narzędzi z diagnozą predyspozycji oraz informacją zwrotną dla 189 uczniów.
  5. Wsparcie psychologiczne dla uczniów poprzez przeprowadzenie diagnozy stanu emocjonalnego i funkcjonowania uczniów w szkole wraz z raportami i informacją zwrotną oraz prowadzeniem indywidualnych sesji dla 189 uczniów.
  6. Wsparcie kadry poprzez realizacje cyklu szkoleń dla 33 nauczycieli,
  7. Zapewnienie dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz działania z zakresu edukacji włączającej poprzez zakup wyposażenia w dwóch placówkach.

REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI UCZESTNIKÓW

Zmiana w sytuacji aktualnych uczniów to przede wszystkim poprawa ich stanu psychologiczno-emocjonalnego (poprzez objęcie ich wsparciem psychologiczno- pedagogicznym). U uczniów zaobserwowano m.in.: depresje, stany paniki, lęki, samookaleczanie się, problemy z odżywianiem, alienację, zaburzenia emocjonalne, zachowania agresywne i autoagresywne. Poprawa tego stanu przełoży się zarówno na samopoczucie (w tym motywację) uczniów do nauki, jak i pozytywnie wpłynie na atmosferę w klasach i całej szkole. Na zmianę w postaci zwiększenia motywacji do nauki wpłyną także dodatkowe – prowadzące w interesujących, atrakcyjnych metodach – zajęcia, umożliwiające zarówno wyrównanie braków edukacyjnych, jak i rozwijanie zainteresowań. Działanie to sprzyja budowaniu w uczniach trwałej postawy uczenia się przez całe życie. Elementem wspomagającym budowanie takiej postawy będzie doradztwo edukacyjno-zawodowe. U wielu uczniów (wynik- w dużej mierze – lockdownu, ale też czerpania wiedzy z internetu) zauważa się obniżone samopoczucie i poziom własnej wartości. Rzutuje to na ocenę posiadanych predyspozycji, możliwości a także podejmowane decyzje edukacyjne. Wsparcie w ramach projektu pomoże uczniom odzyskać niezniekształcony wizerunek osoby oraz wiarę posiadane zasoby i możliwości. Tym samym zmotywować do samorozwoju.

REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI SZKÓŁ

Zmiana w odniesieniu do placówek szkolnych zostanie osiągnięta przez następujące działania:

  1. wsparcie potencjału dydaktycznego – zakupiony w ramach projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadry
  3. Implementację metod/działań z zakresu edukacji włączającej

Skutkiem ww. działań będzie trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt pn.:„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie” 

∙ Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0041/23

∙ Beneficjent: Fundacja Oświatowa – Europejskie Centrum Edukacyjne

∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji

∙ Całkowita wartość projektu: 662 438,75 zł

∙ Kwota dofinansowania:  595 233,75 zł

∙ Okres trwania projektu: 01.01.2024-31.12.2025

 

PROCEDURA UZYSKANIA KARTY ROWEROWEJ

  1. Warunki ubiegania się o kartę rowerową:

Do egzaminu na kartę rowerową może przystąpić uczeń naszej szkoły, który ukończył 10 lat.

Uczeń powinien w wyznaczonym terminie złożyć wypełniony czytelnie arkusz zaliczeń ucznia (wzór dokumentu dostępny w sekretariacie szkoły).

W przypadku braku podpisu – zgody rodzica/opiekuna lub wychowawcy, uczeń nie może ubiegać się o uzyskanie karty rowerowej.

Uczeń przed przystąpieniem do egzaminów i zajęć praktycznych musi przedłożyć nauczycielowi odpowiedzialnemu za przeprowadzenie egzaminu na kartę rowerową podpisane przez rodzica lub opiekuna prawnego oświadczenie stwierdzające, że potrafi jeździć rowerem i nie istnieją przeciwwskazania do jazdy rowerem oraz przeprowadzenia egzaminu (wzór dokumentu dostępny w sekretariacie szkoły).

  1. W zakresie umiejętności i wiadomości niezbędnych do uzyskania karty rowerowej, uczeń :
  2. a) przestrzega przepisów i zasad obowiązujących w ruchu drogowym oraz interpretuje znaki i sygnały drogowe dotyczące pasażera, pieszego oraz kierującego rowerem i innymi urządzeniami wykorzystywanymi przez uczniów w ruchu drogowym:
  • klasyfikuje uczestników ruchu drogowego oraz przedstawia prawa i obowiązki ich dotyczące,
  • definiuje najważniejsze pojęcia związane z ruchem drogowym (w szczególności pojęcie drogi, elementy i rodzaje drogi, pojazdy i ich rodzaje),
  • charakteryzuje podstawowe manewry w ruchu drogowym,
  • interpretuje zasady ruchu drogowego obowiązujące na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowo-drogowych,
  • uzasadnia konieczność oraz wskazuje okoliczności stosowania zasady szczególnej ostrożności i ograniczonego zaufania,
  • wyjaśnia sposób zachowania się w miejscu wypadku drogowego i potrafi przekazać odpowiednim służbom informację o wypadku,
  • opisuje następstwa wypadków drogowych,
  • rozróżnia znaki drogowe pionowe, poziome i sygnały drogowe oraz objaśnia ich znaczenie,
  • interpretuje sygnały nadawane przez osoby uprawnione do kierowania ruchem oraz określa hierarchię ważności znaków i sygnałów;

 

  1. b) bezpiecznie uczestniczy w ruchu drogowym jako pasażer, pieszy i rowerzysta:

 

  • wyjaśnia potrzebę stosowania i konsekwencje niestosowania środków bezpieczeństwa przez pieszego (elementy odblaskowe), kierowcę i pasażerów w pojazdach samochodowych (w szczególności: pasy bezpieczeństwa, foteliki, zagłówki) oraz kierującego np. rowerem (kask, elementy odblaskowe i inne),
  • omawia zasady zachowania się na przystankach i w środkach publicznego transportu zbiorowego,
  • interpretuje warunki dopuszczenia do uczestnictwa w ruchu drogowym kierującego rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego,
  • dysponuje wiedzą teoretyczną dotyczącą bezpiecznego poruszania się rowerem, potrzebną do przystąpienia do egzaminu w zakresie karty rowerowej,
  • posiada umiejętność jazdy rowerem – w przypadku ubiegania się o kartę rowerową,
  • korzysta w sposób świadomy z elementów podnoszących bezpieczeństwo w ruchu drogowym,
  • respektuje nakazy i zakazy obowiązujące pasażera, pieszego, kierującego rowerem oraz innymi urządzeniami wykorzystywanymi przez uczniów w ruchu drogowym,
  • przedstawia konsekwencje korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię, podczas kierowania rowerem i innymi urządzeniami wykorzystywanymi przez uczniów w ruchu drogowym,
  • przyjmuje postawę szacunku wobec innych uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami i starszych;

 

  1. c) konserwuje i reguluje rower oraz przygotowuje go do jazdy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa:

 

  • rozpoznaje i klasyfikuje układy techniczne roweru ze względu na ich budowę i funkcję, jaką pełnią,
  • kontroluje i reguluje elementy roweru wpływające na bezpieczeństwo jazdy,
  • wymienia obowiązkowe i zalecane wyposażenie roweru oraz wyjaśnia konieczność utrzymywania go w sprawności technicznej.
  1. Egzamin teoretyczny.

Egzamin teoretyczny odbywa się w Szkole Podstawowej Euroszkole w sali wyznaczonej przez dyrektora szkoły w formie testu jednokrotnego wyboru sprawdzającego wiedzę z przepisów ruchu drogowego (ogólne przepisy ruchu drogowego, znaki drogowe, zasady poruszania się na skrzyżowaniach, obsługa i wyposażenie roweru, pierwsza pomoc). Warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie 80% prawidłowych odpowiedzi. Czas trwania egzaminu 35 minut.

  1. Egzamin praktyczny.

Do egzaminu praktycznego można przystąpić wyłącznie po uprzednim zaliczeniu egzaminu teoretycznego. Miejsce egzaminu zostaje wyznaczone na terenie ZORD w Koszalinie.

Egzamin praktyczny polega na wykonaniu następujących zadań egzaminacyjnych:

  • przygotowanie do jazdy i ruszanie z miejsca na płaskim terenie,
  • jazda do przodu po prostej i łukach,
  • jazda po łukach w kształcie cyfry 8,
  • hamowanie i zatrzymywanie pojazdu w określonych miejscach,
  • właściwe reagowanie na znaki i sygnały drogowe,
  • prawidłowe poruszanie się po skrzyżowaniach, w tym przy przecinających się kierunkach ruchu,
  • prawidłowe wykonywanie manewrów na drodze takich jak:

          – skręt w prawo i w lewo,

          – omijanie,

          – zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu,

          – włączanie się do ruchu.

ZA PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO EGZAMINU PRAKTYCZNEGO ODPOWIADA RODZIC LUB OPIEKUN PRAWNY.

  1. Termin egzaminu na kartę rowerową.

Uczeń może w roku szkolnym podejść do egzaminu teoretycznego i praktycznego jedynie w terminach wyznaczonych przez dyrektora szkoły.

Dyrektor szkoły ustala terminy egzaminów teoretycznych i praktycznych w ciągu roku szkolnego, po zrealizowaniu w klasie 4 materiału wymaganych przepisami prawa.

  1. Wydawanie karty rowerowej.

Po spełnieniu wszystkich wymogów uczniowi szkoły podstawowej kartę rowerową wydaje nieodpłatnie dyrektor szkoły w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od dnia zdania egzaminu praktycznego, po spełnieniu przez ucznia wszystkich wymogów formalnych.

  1. Rejestr wydanych kart rowerowych.

W szkole prowadzony jest rejestr wydanych kart rowerowych, zaś informacje o uzyskaniu przez ucznia karty rowerowej przechowywane są do czasu osiągnięcia przez niego pełnoletności.

W przypadku zagubienia lub zniszczenia karty rowerowej szkoła wystawia duplikat karty na pisemny wniosek rodzica.

 

 

 

 

 


Miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała dofinansowanie w rządowym programie Laboratoria Przyszłości. Nasi Uczniowie będą mogli korzystać z wielu wspaniałych pomocy naukowych.
Od początku istnienia EuroSzkoły kładziemy nacisk na rozwój kreatywności i nieszablonowego myślenia. Staramy się, aby nauka była atrakcyjna i pozwalała Uczniom na rozwijanie swoich zainteresowań. Umożliwiamy Im to nie tylko podczas lekcji, ale także w ramach różnych pozalekcyjnych aktywności, wycieczek czy kół zainteresowań. Teraz mamy możliwość wspólnie z naszymi Uczniami wejść na jeszcze wyższy poziom doświadczania otaczającego nas świata – a to wszystko dzięki eksperymentom z fizyki i chemii, modelom przybliżającym świat fauny i flory, kolorowym planszom edukacyjnym, klockom pozwalającym rozwijać wyobraźnię i innym pomocom dydaktycznym.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć na naszym Facebooku —>
EuroSzkoła



Przedstawiamy Państwu program Dnia Otwartych Drzwi w Euroszkole 🥳
To tylko część atrakcji, które będą czekały na naszych gości w dniu 25 marca (sobota) od godziny 10:00. Serdecznie zapraszamy 😊

REKRUTACJA

Drodzy Rodzice,
Trwa rekrutacja do Szkoły Podstawowej EuroSzkoła. Z tej okazji serdecznie zapraszamy na Dzień Otwartych Drzwi, który odbędzie się 25 marca. Szczegóły wydarzenia pojawią się wkrótce- zachęcamy do obserwowania nas na naszym Facebooku.
Aby dołączyć do nas już dzisiaj wystarczy wypełnić Formularz Zgłoszeniowy Online, odwiedzić nas osobiście lub skontaktować się z nami pod numerem 884 865 745

Z ŻYCIA EUROSZKOŁY…

Od rozpoczęcia roku szkolnego minęło dopiero nieco ponad dwa miesiące…a w Euroszkole już tyle się wydarzyło! Zachęcamy do obejrzenia krótkiego podsumowania z życia naszej szkoły. Po więcej zdjęć, materiałów i informacji zapraszamy na naszego Facebooka – Szkoła Podstawowa EuroSzkoła w Koszalinie.

Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

Rekrutacja uzupełniająca

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY

Drodzy Uczniowie oraz Rodzice,
Prosimy o zapoznanie się w wewnątrzszkolną instrukcją oraz najważniejszymi informacjami dotyczącymi organizacji i przebiegu egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022.

POMOC DLA OBYWATELI UKRAINY

Więcej informacji– tutaj !

REKRUTACJA 2022/2023

Drodzy Rodzice,
zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej szkoły podczas dni otwartych, które odbędą się w terminach wskazanych na plakacie.
Serdecznie zapraszamy 🙂

AKCJA REKRUTACJA!

Strony: 1 2