Jak pracujemy?
EDUKACJA SPERSONALIZOWANA
Program dopasowany do ucznia
PRZYJAZNA PRZESTRZEŃ
Miejsce przyjazne uczniom
WSPANIAŁA KADRA
Nauczyciele otwarci na potrzeby uczniów
SPEŁNIENI UCZNIOWIE
Dzieci, które mają miejsce do realizacji swoich pasji
OPIEKA MENTORSKA
Współpraca uczniów z psychologiem lub pedagogiem
MOTYWUJĄCE (NIE)OCENIANIE
Wpieranie rozwoju uczniów dzięki budującym informacjom zwrotnym
GRUPY PROJEKTOWE
Współpraca między uczniami w różnym wieku w ramach łączących ich pasji
SPOŁECZNOŚĆ I WSPÓŁPRACA
EuroSzkoła tworzona przez nauczycieli, uczniów i ich rodziców
Szkoła Podstawowa EuroSzkoła to szkoła stawiająca na edukację spersonalizowaną, koncentrująca się na indywidualnych potrzebach edukacyjnych uczniów, godząca je z wymaganiami podstawy programowej MEN. Równie istotne jest dla nas społeczne funkcjonowanie dziecka w grupie. Łączymy podejście indywidualne z kształtowaniem umiejętności społecznych. Ważne są dla nas potrzeby uczniów, podążamy za uczniowskimi zdolnościami, wspieramy ich edukacyjnie, jednocześnie trzymamy rękę na pulsie w obszarze trudności.
Pracujemy na zasobach dzieci. Istotne jest dla nas to, co lubią i to, co jest dla nich ważne. Naszym zadaniem jest wspierać w realizacji programu edukacji dziecko, budując w nim motywację wewnętrzną, zachęcając do pokonywania trudności, ucząc korzystać z popełnionych błędów. Stawiamy na wzajemną komunikację oraz współpracę. Te umiejętności kształtujemy poprzez realizację projektów, oprócz przedmiotowego planu zajęć.
Nie stawiamy na rywalizację. Zmienność i dynamika grup, w których pracują uczniowie sprzyja elastyczności, nauce dogadywania się, negocjowania, klarownego wyrażania tego, co się czuje. Wspieramy wspólnotowość – starsi w grupach opiekują się młodszymi, młodsi uczą się od starszych, a zadania przydzielane są w oparciu o możliwości konkretnego ucznia.
Nasi uczniowie nie są porównywani. Każdy rozwija się indywidualnie i w tym ich wspieramy. Nie używamy określeń: „ w porównaniu z …”, „ na tle grupy…”. Takie porównania nie sprzyjają kształtowaniu umiejętności współpracy i koncentrują się na motywacji zewnętrznej. A my po prostu wiemy, że to nie działa.